Tre træningstips til den nye motionist

Trail Sko

2 år siden |  0 comments  |  Lidt om sundhed

Motionsbølgen har ramt Danmark, og du planlægger måske at slå dig sammen med den store flok danskere, som hver dag trækker i træningstøjet, og ellers bare giver den gas. Det er bare ikke altid man ved hvordan man skal komme i gang, fordi der er mange forhindringer, som står i vejen for dit sunde liv. Mange personer har de samme fjender, når det kommer til at droppe det dovne liv frem for det aktive liv. De sukkerfyldte lækkerier i form af chokolade og slik samt de virkelig fede sager som kage og chips kan være en hård konkurrent på vejen. Derudover er Netflix og sofaens magnetiske evne til at tiltrække din røv en stor ”hurtle”, når det kommer til at starte din træning. Der er dog tre trin du kan følge, hvis du vil gøre overgangen lidt lettere.

Trin 1: start stille ud med din træning


Du kan ikke starte ud med at træne som en professionel bodybuilder eller triatlondeltager fra dag et, og derfor skal du starte langsomt ud. Er målet, at din kondi skal forbedres, og står løb højest på din liste, er de rigtige sko det optimale valg. Er det lidt forskelligt det terræn, som du planlægger at løbe i, er trail sko et optimalt valg. Trail sko er en sko, som sikrer dig, at du er dækket ind til alle løberuter, og derfor er de det perfekte valg til dig, som vil have en billig og perfekt løbesko.

Trin 2: Få nogle grøntsager på bordet


Vi ved det er sundt, men mange mener ikke de smager godt – men så er det fordi dine madlavningsfærdigheder er i bund. Find en kogebog eller eksperimenter dig frem. Med den rigtige tilberedning af grøntsager kan man lave nogle virkelig lækre retter, som de fleste kan lide. Få noget grønt på bordet en gang om dagen som minimum. Dette vil sikre dig, at du får nogle vitaminer ind, og samtidig vil du undgå kalorier, fordi du spiser dig mæt i noget kaloriefattigt mad. Grøntsager hjælper ikke kun med udseende på din krop. Alt inde i kroppen vil juble af glæde, og der er garanti for, at du vil føle dig mere glad, når du vandrer rundt i din hverdag.

Trin 3: træn med en makker


Det er ikke altid let at få holdt sig selv i ørene, når det kommer til motionen. Er du alene, er det let at springe over, hvor gærdet er lavest. Derfor skal du træne med en ven, da du derfor bliver forpligtet til at møde op, fordi ellers vil du svigte din træningskammerat. Er det en løbemakker, kan i eventuelt tage ud og shoppe udstyr ind sammen, og når det kommer til jeres løbesko, så kan i jo komme med gode råd til udseende. Vælger man de rigtige sko, har man også nogle sko til hverdagen, hvilket faktisk er meget normalt i dagens Danmark. Moderne sportssko er lavet i et super design samt kvalitet, hvilket sikrer, at du har en sko der uden tvivl kan bruges til hverdag og motion.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :